2008. március 24., hétfő

Műköröm

Gyerekkoromban a zongoratanárnő önnön kezével vetett véget a körmeim életének a zongoraórán, ha azok egy picit is koppantak a billentyűkön. Ezt gondosan megelőzendő, mindig tövig levágott körmöm volt. Ezt szoktam meg, és nem is esett rosszul a dolog. Kényelmetlen is volt a hosszabbacska köröm, felnőttként sem szerettem. Nem éreztem, hogy a nőiesség jele lenne. A főiskolán is volt zongora kötelező tantárgy (meg a többihez is kellett használni), maradt a rövid köröm. Nem bírtam elviselni hosszan. Aztán amikor nagy divat lett a műköröm (nem minősíteném, mert vannak, akik tetszetősnek gondolják, én nem tartozom ebbe az embercsoportba, de nincs vele baj) komoly érdeklődéssel figyeltem, hogy egy ilyen szettel az ujjaik végén mire képesek, vagy inkább nem képesek a nők (vagy nem nők, ebbe se mennék bele most). Három téren voltak kétségeim: a számítógép (akkor még írógép) billentyűinek korlátozott használata, a mosogatás és a fülmosás.

Mivel most egy éve nincs nálam a zongorám (és még ki tudja meddig nem is lesz), gondoltam nem találgatni kell, hanem utána kell járni empirikusan a dolgoknak, nosza, csináljunk úgy, mintha műkörmünk lenne. Az idegen anyagokat egy ideje kifejezetten nem kedvelem a testben/testen (fülbevalót is rég nem hordok már pont ezért), a műköröm szóba se jöhetett, hát a saját ujjaimat terjesztettem ki saját körmileg. Életemben soha, de soha nem volt még ekkora körmöm, mint most (meg nem is biztos, hogy lesz, bár érdekes módon nem zavar annyira, mint régebben). És 1-től 10-ig pontoztam a kritériumokat (igen, tudom. Pihent agyú vagyok :-)))))). Íme az eredmény:

- billentyű használat: 6 pont (még, de már egyre nehezebb. Jövő héten ilyenkor már csak 4-et fogok adni.)
- mosogatás: 9 pont, semmi gond vele. Sima ügy. (Mondjuk az nem annyira kellemes, amikor kiázik és visszahajlik :-s)
- fülmosás: 2 pont (hát igen. ez nagy szívás. pálcika nélkül nem sokra megy így az ember).

Tehát végülis nem annyira vészes, viszont felfedeztem sokkal zavaróbb hendikeppeket, amikre nem is gondolna az ember, hacsak nincs óriási hosszú körme. Pl a cipzár fel- illetve behúzására sem tudok többet adni, mint 2 pont. Nem egyszerű. Vagy a zsebemben lapuló apró tárgyak közötti, ujjal való különbségtétel, és az azt követő zsebből való elővarázsolás. 3 pont. Vagy ami a legérdekesebb: a toll vagy ceruza kivétele a fém tolltartóból. 2 pont. Nagyon kemény. Vagy az érmés pénz kivarázsolása a pénztárcámból. 2 pont. De a legbrutálabb az sms írás. Arra nem tudok többet áldozni fél pontnál. Horrorisztikus! Már talán csak az segítene, ha 5x5 centis gombok lennének, mert akkor tenyérrel lehetne művelni az írást. Vagy lassan már a lábujjaimmal ügyesebben tudok sms-t írni :-))))).

Summa summarum: hányatott sorsuk van a műkörömmel megvert egyedeknek. Nem egyszerű az életük. (Aztán nem is beszéltünk még a dekorációról - na azt én már sőtplánefőleg nem vállalnám be. Még a hosszú köröm csak-csak egy rövid ideig, na de hogy még be is fessem... -, amire gondosan ügyelni kell, ha lekopik, ha megunják, ha meglátnak egy sokkal királyabbat, és akkor azonnal jön a gyomorból feltörő kényszer, hogy cselekedni kell... csomó idő, és nagyon költséges lehet.) De minden elismerésem a bátor vállalkozóké, akik mindezek ellenére ragaszkodnak (szó szerint, hehe) a cucchoz.

7 megjegyzés:

victoria.lambert írta...

Műköröm:
Képzeld, én rágtam a körmöm kb 15 éves koromig. Aztán egyszer csak puuff, megszűnt. (Nem mondom, hoyg leszoktam, mert nem csinátam semmit, egyszer csak abbamaradt.)
Azóta hosszú (kivéve kétszer másfél év, amíg a gyerkők kicsik voltak, akkor tövig vágottak- fertőtlenítés, pelenkázás, karmolás stb. okok miatt.)
És nekem semmi zavaró nincs benne, mindent ugyanúgy csinálok. Egyetlen dolog fura, csak azért hosszú, mert a sokáig rágás miatt egyszerűen nem jut eszemb elvágni. :O Reszelgetni szoktam néha, és csak akkor váágom, ha egy letörik, akkor mindet kicsire vágom, és megint nő tök sokáig. Kisgyerek mellett nem festek, mert sajnálom az időt rá, az tényleg macerás.
Viszont nyáron a lábamon igen :-)))
Az sokkal tovább tart, mert nem használjuk úúúgy, mint a kezünket...


Iwiw..
Engem az bosszant, hogy mindig ilyen hülye leveleket kapok, nameg a reklámjelölők, Banán szépségszalon ismerősnek jelölt...WTF???
Mondjuk én a kit nem ismerek jellemzően visszautasítok :D
Aztán bírom még a közös női ismerősöket, akik a Lacit bejelölik, engem meg nem :DDD
Biztos lányt ismerni nem menő dolog :DDD

victoria.lambert írta...

levágni, nem el, természetesen :OO

sirius írta...

Műköröm: nekem nincs, és egy darabig nem is lesz...:))

iWiw: szerintem a leggagyibb portál a világon: száraz, stílustalan, design-mentes, lélektelen. Egyszerűen nem értem azokat, akik lelkendeznek érte! Én csak azért jelentkeztem be, mert már nagyon kértek. Viszont nem fogok kijelentkezni, mert ez egy biztos hely, ahol megtalálnak: pld.ul így találtak meg nemrég az egyetemi évforduló előtt.

És egyébként miért lemondani? (azokat sem értem:) Az az érzésem, hogy erre egy válasz van: a spam-ek, a gyakori zaklatások mindenféle h"lyeségekkel. Amióta gmail-t használok, nem kapok levél-spamet, viszont az iWiw-től jött egy néhány. Főleg a "csinálok egy kamu account-ot, küldök 100 ezer levelet ("Ezt láttad? Akarsz vásárolni olcsóbban? Klassz cuccok!"), aztán törlöm az account-ot még mielőtt bárki visszaírna vagy keresne. Bár mostanában csönd van.

Az ismerős-jelöléssel most már ott tartok, hogy gondolkodás nélkül visszakérdezek, ha nem emlékszem az illetőre. Nincs azzal semmi baj, ha valakit, akit 10 éve nem láttunk megkérdezünk barátságosan. Ezt főleg azután érzem így, miután egy lány válaszolt az e-mailben küldött nőnapi köszöntőmre, és mellesleg megkért, hogy azonosítsam magam, "a gyenge memóriája miatt". A kérésnek term. eleget tettem, bár a memóriája tényleg nem volt top-on: kb. 2 hete találkoztunk és játszottunk együtt, egy bibliodráma csoportban:)) (ki kit jegyez meg...;)

Ila: MI AZ AZ IZGALMAS PORTÁL, VAGY TITKOS?

Más. Az Ajtók-at te írtad?

caminopangea írta...

vero: nincs baj a műkörömmel, de én ma már inkább levágtam (vagy el? :P), mert kb 3 betűt nyomtam le egyszerre. a vicces az volt a dologban, hogy a tanítványomnak is az van, ezt csak most vettem észre, és pontoztattam vele a dolgokat: az sms-re és a cipzárra ő is nagyon alacsonyakat adott. nem kicsit röhögtem :-))))).

sirius: igen, szupertitkos, és igen, én írtam. elég hülyén néznél ki műkörömmel... :-D

victoria.lambert írta...

Nekem nincs műkörmöm...
Egyszer volt, mert a szopmszédnak vizsgaalany kellett, és ledobta 1 nap alatt, valamiért nem tűri a körmöm az idegen cuccot. Nekem a festék is egy nap alatt lepattog, so why bother...
Nem tudom, ez miért van, de nem is nagyon izgat :D

Névtelen írta...

Nekem óriási körmeim vannak, és semmiben sem zavarnak, a karmolást leszámítva :))

Unknown írta...

jé... most igen meglepődtem, mert nem gondoltam, hogy még van olyan, aki olvassa ezt a blogot...
biztos a hatalmas körmöket is meg lehet szokni... vicces, amit a karmolásról írsz :-)))