2008. március 14., péntek

Pillanatképek a csepeli HÉV életéből

Néha a második otthonomnak érzem a csepeli HÉV-et. Hetente kétszer is úgy vannak óráim, hogy reggel a Deák térnél kezdek, majd rohanok hanyatt-homlok, hogy elérjem azt a HÉV-et a Boráros téren, amivel pont nem kések el a csepeli céges óráról. Amikor annak vége van, akkor, mivel nem tudok mit kezdeni Csepelen órákig, visszamegyek a Deák térre, majd kb másfél órával később újra vissza Csepelre, majdnem ugyanoda...

Mondhatom, hogy a csepeli HÉV-nek legalább olyan, ha nem mozgalmasabb élete van, mint a szentendreinek. Gondoltam kiragadok néhány történetkét, ami megesett velem.

Délelőtt 10 óra, még zihálva veszem a levegőt kifulladva a rohanástól, amit a villamostól kell rendszeresen megejtenem, hogy lehetőleg velem együtt és ne az orrom előtt, ámde nélkülem haladjon tova a jármű. Mindig ugyanoda ülök, nem tudom miért. Ma egy középkorú hölgy ült velem szemben álmos fejjel mustrálva a fizimiskámat (amivel mellesleg nem volt semmi baj). Előszedtem a butykosból a Pilóta kekszemet, ami már a szemem előtt lebegett a villamoson is. Első mozdulattal odakínáltam a hölgynek:
- Pilóta? Keksz? Finom! :-)))
- Kösz, de nem vagyok se gyerek, se terhes. - (Az a rököny a szemében!!!)
- Én sem, de ettől még kétpofára zabálom :-))) Nem értem egyébként az összefüggést...
- Maga mivel foglalkozik? Mert engem még soha, de soha senki nem kínált meg semmivel járművön, pedig már nem vagyok mai gyerek.
- Nyelvtanár vagyok. (Nem szoktam magam azonosítani semmilyen szereppel már elég régóta, és most nagyon furcsa volt magamra azt mondani, hogy "nyelvtanár", elég idegenül hangzott, mintha nem is magamról beszéltem volna, hanem valami ismeretlenről - persze ha belemélyednék a dolog filozófiájába, tényleg nem "magamról" beszéltem... na de ezt most hagyom is.)
- Ááááá! Akkor már érthető. Biztosan teljesen odafigyel a tanulóira.
- Hát ezt tőlük kell megkérdezni. :-))))
- Na ezért érdemes volt felkelnem ma. Hogy egy kedves hölgy Pilóta keksszel kínál majd és beszélgetünk is... El sem tudom mondani hogy érzem magam. Mint akit fejbe vágtak. Ezt sose hittem volna, hogy létezik ilyen a mai világban.
- :-))) - (nem voltam nagyon bőbeszédű.)
- Mert tudja én egy orvosi rendelőben takarítok, de azok az emberek, pedig több diplomával is rendelkeznek, ember számba se vesznek, nemhogy megkínáljanak valamivel is...
- Tényleg nem kér? :-)
- Nem, köszönöm.
- Sajnálhatja, elképesztően friss. Na nem baj, több marad nekem. :-D
- Na hát kíváncsi lennék hány ember csinál ilyet a világban, hogy megoszt valamit számára teljesen idegenekkel.
- Sokan vannak, higgye el. :-)))
- Én még eggyel sem találkoztam. Még sosem láttam errefelé. Máskor is szokott erre jönni? Majd figyelem magát. Sok boldogságot és minden jót kívánok. És még egyszer köszönöm.
:-)))
- Mindenképpen viszont kívánom. :-)))

A másik történet:
Háttal álltam a tömegnek, telefonomat szorosan a fülemre tapasztottam, hogy halljam, amit a másik mond. Az ablak felé fordulva néztem kifelé az üvegen keresztül, amikor hirtelen erőteljesen megkopogtatták a vállam. Meglepődve megfordultam, hogy ki lehet az. Első gondolatom az volt, hogy biztos valaki figyelmeztetni akar, hogy ki van nyitva a hátizsákom és a fele cuccomat már réges rég kilopták, hogy lehetek ennyire kukkú, hogy eddig nem vettem észre. De nem ez történt. Minden utas engem nézett, minden, akcióra éhes szempár rám szegeződött (hú mennyire imádom az ilyen helyzeteket :-)))), különösen két nagyon komoly és szigorú szempár.
- Jó napot kívánok, a menetjegyét kérem. (Már-már összevont szemöldökkel mondta ezt)
- Rendben, de csak akkor mutatom meg, ha cserébe mosolyog rám. Egyébként nem.
- :-)))
- Köszönöm, ez így már sokkal kellemesebb. Tessék, itt a bérletem.
- Pedig szoktam ám mosolyogni! Azt hittem, hogy direkt áll az ablak felé nézve. Sokan csinálják ezt, hogy széndékosan hátat fordítanak.
- Hát... Nem egy kellemes munka.
- Sokan kifejezetten rosszindulatúak velünk. Gorombán beszélnek, nem értem miért. Pedig semmi okuk rá, mert képzelje, még jegyük is van. Nem értem az embereket...
(Hát... elég nehéz kérdés. Persze rögtön az jutott az eszembe, hogy de hiszen ő maga választotta ezt a munkát, és nyilván nem lehettek illúziói az emberekkel kapcsolatban. Az emberek pedig valamiért kifejezetten rühellik az ellenőröket, akiknek pedig csak ez a - igaz, saját maguk által kiszemelt - munkájuk. Azt biztosan tudom, hogy ellenőr tuti nem szeretnék lenni. Nekem személy szerint nincs velük semmi bajom. Irigylem azt a kitartást, amivel nap mint nap van erejük felkelni és elindulni otthonról a farkasok közé emberi pajzsnak, hogy szitkokat vagy akár tettlegességet is elviseljenek. Nagyon sajnálom őket, amikor az emberek rájuk zúdítják a saját frusztrációjukat. Érdekes kutatási területe lehetne a pszichológiának mondjuk egy ilyen téma, hogy: "Az ellenőrök pszichéje és azoké, akik rajtuk vezetik le a frusztrációjukat avagy miért választ vajon valaki ilyen melót?")

Gondolom mondanom sem kell, hogy soha, sehol nem unatkozom :-)))))

5 megjegyzés:

OZ írta...

Reményt keltő sorokkal találkoztam itt, mintegy válaszként néhány tegnapi gondolatomra. Csak véletlen, vagy valóban így van? Úgy tűnik, van még remény, köszönöm. Amellett úgy tűnik, te is rájöttél, hogy nem tudud, mit is akarsz kezdeni a jövőddel? Sose növünk fel, azt hiszem. Én legalábbis nem fogok. Mit is jelenthet felnőni? Elfelejteni a játék örömét? Mit is jelenthet megkomolyodni? Elfelejteni a nevetés ízét? Hát nem! És lehet, hogy ez így van jól?

caminopangea írta...

sokminden elhangzott tegnap, nem tudom konkrétan melyik gondolatra utalsz. semmi nem szándékos egybeesés.
de, azt hiszem most pontosan tudom mit akarok kezdeni a jövőmmel, de ezt tegnap is elmondtam.
a játékról és nevetésről meg a bújócska jutott eszembe a parkban, amit szintén elmeséltem tegnap... :-)))
pontosíts plíííííz :-)

Névtelen írta...

Szia, olvasom ám a blogod!:) Tettem rá egy linket az enyémbe.

OZ írta...

Pontosítani szeretnék. A jövőre vonatkozó megjegyzés a profilodban szereplő mondatra vonatkozik. Tegnap említettem, hogy igazából még mindig nem tudom, mi is az, amit csinálni szeretnék. Teszem, amit tennem kell. Carpe diem:-). A másik a parkban rám mosolygó és köszönő ismeretlentől indult el, miszerint itt még nem találkoztam hasonlóval. Úgy tűnik, a csepeli HÉV-en előfordul, csak megfelelő módon kell kommunikálni. Mindezek tehát csak véletlen egybeesések voltak. Sebaj, előfordul, hogy egymástól független gondolatok véletlenszerűen keresztezik egymás útját :-). Azt viszont nem tudom, hogy mostanában miért kell minden megjegyzésemet kétszer megírnom, mert az identitás választásnál sose fogadja el a jelszavamat. Miután nagy keservesen mégis megegyezünk a jelszó helyességét illetően, elfelejti a szöveget. Kétszer nem léphetsz ugyanabba a folyóba, másodszor már más lesz a szöveg. Gyakorolnom kell, úgy tűnik...

caminopangea írta...

Szíriusz: örülök :-)). Én is olvasom a tiédet.

OZ: :-D ez igen vicces. Én már nem merek moccanni sem anélkül, hogy ne másolnám a vágólapra az egészet előtte. Volt már olyan, hogy a bejegyzésem tűnt el, amit kb 3 órán keresztül fogalmaztam és írtam előtte, olyan 6 oldalnyi anyag... azt hittem elsírom magam. De újra feláll az ember büszkén, semmi el nem tiporhatja :-)))).
Már régóta azt figyelem meg egyébként, hogy a kör sokszor bezárul és hogy minden egy. Emberek kimondják a gondolataidat, vagy épp elmesélnek valamit friss élményként, ami pont veled történt meg. Válaszolnak a kérdésedre, amit talán csak legbelül tettél fel, ugyanattól szenvednek amitől te, vagy azok a dolgok foglalkoztatják őket,amik téged. Érdekes. "egymástól független gondolatok véletlenszerűen keresztezik egymás útját" - ez most erről jutott eszembe. Már rég nem hiszek a véletlenben és a gondolatok sosem egymástól függetlenek, és annak is oka van,hogy keresztezik egymást... nem véletlenül :)). A vonzásban hiszek. Erről akár beszélhetünk legközelebb :-))))